Budowane są dwie obwodnice


Rozpoczęła się budowa trzeciego i ostatniego już odcinka obwodnicy Dobrodzienia. W związku z tym zamknięta została droga krajowa nr 46 pomiędzy Myśliną a Błachowem.

Droga krajowa nr 46 zamknięta została od strony Opola za skrzyżowaniem z drogą powiatową relacji Chobie-Mnichus i od strony Częstochowy za skrzyżowaniem z drogą powiatową Dobrodzień-Turawa.
Na czas zamknięcia „46” objazd prowadzony będzie od strony Opola krajową „45” do Bierdzan, dalej wojewódzką „494” do Olesna i stamtąd wojewódzką „901” do Dobrodzienia.
Koniec objazdu przewidziano na skrzyżowaniu „901” z „46”, gdzie pojawia się informacja o trasie do Częstochowy drogą krajową. Od strony Dobrodzienia objazd prowadzi drogą wojewódzką „901” do oleskiego ronda, gdzie jest kierunkowskaz na Opole.

Zakaz ruchu nie obowiązuje mieszkańców posesji zlokalizowanych przy wyłączonym z ruchu odcinku drogi – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu, która jest głównym inwestorem zadania. – Nie dotyczy także pojazdów budowy, komunikacji zbiorowej oraz służb miejskich i ratunkowych.
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Utrudnienia w ruchu potrwają do połowy października.
To trzeci i ostatni już etap budowy obwodnicy Dobrodzienia w ciągu DK 46. Kosztować będzie 51 mln 264 tys. zł, w tym dofinansowanie unijne – 35 mln 507 tys. zł.
Projekt, którego inwestorem jest GDDKiA, zakłada budowę obwodnicy w ciągu DK 46 o parametrach drogi klasy GP o łącznej długości 3,15 km. Biegnie ona nowym śladem po południowo-wschodniej stronie Myśliny.
Trwa też budowa obwodnicy Dobrodzienia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 901. To zadanie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. Kosztować będzie nieco ponad 66 mln zł, w tym dofinansowanie unijne 56 mln 127 tys. zł i środki z budżetu państwa – 6 mln 600 tys. zł.

Zakończył się jej pierwszy etap, czyli położenie nawierzchni na odcinku Dobrodzień-Bzinica Stara – wylicza Arkadiusz Branicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu. – Ta droga, która była zamknięta od lutego do końca maja, już jest przejezdna.
Drugi etap polega na budowie wspomnianego już ronda w Myślinie.

Jako że te obwodnice w pewnym punkcie łączą się, to zadanie leży w naszej gestii – tłumaczy Arkadiusz Branicki. – Stare rondo jest właśnie rozbierane, powstanie nowe, dwukrotnie większe.
Następnym etapem jest budowa ronda turbinowego na skrzyżowaniu DW 901 z DK 46 (przy Dobrotece).
MK

Wstecz Portrety Caroli od więźniów
Dalej Druhowie czekają na volvo